Kde budeme bývať?... Alebo úskalia späté s nehnuteľnosťami

Už dlhšiu dobu s Lukášom riešime to, kde budeme spoločne bývať ako manželia, ako pár, ako rodina. Veľmi rada by som náš spoločný domov mala ešte pred samotnou svadbou v októbri, aby sme po svadbe už ako ozajstní manželia mohli prísť k nám domov. 

foto od Dana, Ruskovský rybník, september 2017
Zatiaľ sú tieto moje vízie budúcnosti vo filozofickej fáze. Sem-tam sa u mňa nájdu chvíľky, kedy si pozerám nehnuteľnosti na predaj, no zatiaľ celé veľké „zakladanie spoločnej domácnosti" riešime najmä spoločnými rozhovormi, ktoré sa od toho prvotného dostali niekde úplne inde. 

Čo sa týka obrazového materiálu k tomuto môjmu zamýšľaniu, prezrela som si všetky priečinky so skenmi mojich filmov. Toľko spomienok ♥ a toľko nezaostrených fotografií ♥

Keďže obaja milujeme Prešov, máme naň milión dobrých spomienok s ľuďmi, ktorí nám sú srdcu blízki a skrátka vieme, že Prešov by nám ideálne vyhovoval (áno, viem, že teraz so mnou bude súhlasiť maximálne 1 človek), tak sme veľmi premýšľali nad bývaním v Prešove. A dochádzaním, ktoré sa však nepáči Lukášovi. Ja som idealista a verím, že zvyknúť sa dá na všetko a všelijak sa dá žiť. 
naše prvé rande - venčenie psíkov z útulku, máj 2015
Nový internát, Prešov, apríl 2016
UNIPO fest, apríl 2017
Gregorovce, koncert pre Martinu a Jána, máj 2018
koncert Zrní, Christiania ♥ február 2019

Ďalšou možnosťou je bývať medzi Košicami a Prešovom v nejakej dedine. Mať vlastný domček spočiatku Lukáš nechcel, lebo „okolo domu je veľa roboty". Ja som gadžo dedinský do špiku kostí, preto som jednoznačne za pokojný dedinský život niekde v Lemešanoch, kde nie je nič (iba tie Rómky, čo točia super remaky filmov a seriálov - nájdeš na Youtube). Alebo v inej dedine, priznávam, o Lemešanoch sme sa nebavili, ale chcela som spomenúť tie youtubové hviezdy :D . Aj v tomto prípade je však potrebné dochádzať a život medzi dvoma mestami by nás možno v konečnom dôsledku pripravil o zážitky z oboch miest. Ktovie. Navyše, dom si vraj tak rýchlo nepostavíme, ako si ja predstavujem...

A potom tu sú Košice - mesto, kde obaja pracujeme, Lukáš má pomerne cool skúšobňu, ja mám cestičky na behanie, skvelú krčmu na pivo (Zajac) a všetko máme skrátka „čo by kameňom dohodil". Mám pocit, že každý okrem nás dvoch vníma bývanie v Košiciach ako jednoducho najlogickejší a najrozumnejší výsledok. Moje pohodlné ja, ktoré sa teší pri predstave toho, že všade ide MHD, obchody sú pootvárané každý deň dlho a aj z podujatí si má čo vybrať, s tým súhlasí. Moje idealistické dedinské ja si však predstavuje niečo iné... 
Jakabov palác, december 2015
Biela noc, október 2017
Krčma U Zajaca, apríl 2019
V dôsledku dedinských pohnútok vo mne som si zaľúbila chvíle, kedy som doma v Trebišove. Keď pôjdem do poľa a prechádzam sa a nestretnem ani živú dušu. Vtedy si viem predstaviť žiť v Trebišove. Opäť ale narážame na môj čoskoro celoživotný problém - Lukáša :D
Dni mesta Trebišov, koniec augusta 2016
s Jayom, Trebišov, máj 2016
pred MSKS v Trebišove, marec 2019 - áno, jedna z mojich dedinských radostí je futbal v nedeľu
Zaujímavé je, že sme v doterajších debatách obaja operovali s faktom, že Fabio vezme hypotéku (keďže nie je slobodný umelec ako ja) a skrátka kúpime nejaké to bývanie. Obaja vieme, že také rozhodnutie nás - či chceme, či nie - priková k danému miestu na pár rokov. A vieme my, či sa jednému z nás nepošťastí práca v Prešove? (ak by už jeden mal prácu v Prešove, tak už by to bolo iné bývať tam). Nevieme, čo nám život prinesie, preto nevieme, či a kde sa pripútavať. Pragmaticky je však aj hlúposť platiť (použijem úžasné slovné spojenie) nekresťanské peniaze na podnájom, keď by sme ich vedeli vrážať do veľadenia nášho vlastného hniezdočka.

Tak teda, kde nakoniec budeme bývať? Nevieme. Príjmame rady a predovšetkým výhodné realitné ponuky.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

O zlej manželke

Rok učiteľkou

Mám 28, muža a mačku. Je to v poriadku?