Mumfordi ♥

Poďme na nich!

A tak sme s Nikou šli a splnili si jeden koncertný sen a zažili niečo, z čoho sme ostali v úžase.
Verím, že ľudia, ktorí si budú čítať tento článok, vedia, kto sú Mumford and Sons, a preto sa ich približovaniu nebudem venovať.

Poďme na nich!
pohľad z digitálu smartfónu

Takže. O2 aréna je zvonku veľká, zvnútra som nemala pocit, žeby bola väčšia než Steel aréna (možno to bude tým, že sú obe primárne hokejové štadióny, ach, aká som múdra!), ľudia stáli v radoch pred ňou a ten dav sa nijako nezmenšoval, stále pribúdali iní. Kontrola ako na letisku, dokonca slečnu pred nami drsní muži prinútili vyhodiť selfie tyč (zapaľovače však vytiahol počas pesničky každý). Veľmi ohľaduplné voči aréne bolo, že v sektore státia ste sa mohli osviežiť alebo vypiť čosi len v bare pred dverami, dovnútra sa nechodilo s plastovými pohármi.
pohľad z analógu

Predkapela bola...des. Buď to bol niekoho známy, najlepší kamarát alebo rodina. No neviem. Volala sa tá kapela Bill Ryder-Jones. Spevák sa snažil vyzerať ako Kurt Cobain vo flanelke a ofine do očí, čiže ani neviem, či bol pekný. Spieval smutným, unaveným, outsiderským hlasom do tónov hudobných nástrojov, ktoré ale podľa mňa nezneli až tak smutne. Proste neladilo to. Akoby ostatní členovia kapely chceli dať tomu rytmus, šťavu, každá pesnička vyzerala a začínala dobre, že juhú, konečne sa to rozbehne....a užžžžž šiel refrén aaáááá....nič. Hrôza nudná. Ešte si zavolali na pomoc aj Marcusa (speváka Mumfordov) ale tam by nepomohol asi ani Coperfield.


Predkapela však skončila a potom to vypuklo. Masakrálne všetko. Stage, osvetlenia, hudba...začali piesňou Wilder Mind z rovnomenného nového albumu, ktorý áno, uznávam, neznie ako klasický Mumford and Sons, ale naživo to je riadna nakladačka a to ja môžem.
Oceňujem kapely, ktoré vedia radiť koncertný playlist tak, aby sa publikum nezačalo nudiť po pesničke. A títo angličáci sú takou kapelou.


A vďaka tomu som si vychutnávala piesne ako The Cave, Bust Dowl Dance, ale aj Believe z nového albumu. Vyžívala som sa v spadnutí zadnej plachty (ktorú ste mohli vidieť na fotke č.1) a v hre svetiel, prskaviek...všetkého. Najmä som si vychutnávala hudobnú vytrženosť samotnej kapely, ktorá si to dávala a hrala a silila tóny a znelo to grandiózne pre mňa a ja som len nechápala, že čo sa to deje.
A zrazu bol spevák na opačnom konci arény, medzi sediacimi ľuďmi a prešiel naspäť na pódium cez dav fanúšikov. Úprimne mi ho bolo ľúto, ako skoro bez duše ho dav vypľuvol na bariéry.

Ďalším šokom bol špeciálny prídavok, ktorý kapela dala na miniatúrnom stagei pre pána zvukára, kde sme presne stáli aj my s Nikou. S gitarkou a jedným mikrofónom nám skromne zahrali dve pesničky a vrátili sa na svoj veľký stage. Odkiaľ, ako inak, ako posledná zaznela I will wait....Ach! ♥


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

O zlej manželke

Rok učiteľkou

Mám 28, muža a mačku. Je to v poriadku?