Zimný výletník

Popravde som nikdy nebola fanúšikom túlania sa v zime. Pretože je zima,to je snáď jasné. 
Ale túto zimu sa niečo zmenilo, možno (asi najskôr) môj pohľad na celý okolitý svet. A prírodu. A aká je vskutku krásna a úchvatná a v snehobielo prikrytá je navyše čistá a nedotknutá. 

Môj zimný výber fotiek pozostáva z troch výletov. 
Na tom prvom sme s Lukášom chceli prejsť Slovenským rajom po zamrznutej hladine Hornáda na korčuliach. V Spišskej sme sa trochu pokorčuľovali, ale keďže bol odmäk a občasne sa už vyskytovali "mláčky" na ľade, ďalej sme nešli. Namiesto toho sme zvolili alternatívu - Hrebienok a Ľadový dóm, čo stálo za to. Aj keď tam bolo fakt milión ľudí.

skoro ako zoo kontakt

starý turista


Tip na druhý výlet som dostala v práci. Viete, koľko fakt zaujímavých a potrebných vecí sa dozviete sledovaním televíznych novín? Akože áno, aj hromadu hrozne nepotrebných, len špinu kydajúcich, ale ja som popri vysielaní Správ z regiónov na Dvojke videla reportáž o vodopáde na Šikľavej skale. Google mi poradil, ako sa tam dostať a došli sme tam. Opäť tam bolo dosť ľudí, no neskôr sme sa vybrali od Matejoviec nad Hornádom pešo do Markušoviec popri lesíku, kde sme nestretli skoro nikoho. Síce bol kaštieľ v Markušovciach zatvorený, som rada, že som sa k nemu konečne dostala a neobdivovala ho len cestou rýchlikom. 
 môj turista ♥


 za mnou vodopád, ale predo mnou víno!


 retardovaný anjel v snehu bol
poslednú dobu nemám dobré fotky no

Skúste mi povedať, že Slovensko v zime nie je nádherné. Keď je všetko biele, ovšem, nie keď sa teraz všade všetko topí a sú člapkanice a len sivota. Posledný trip som podnikla s Berkou, vybrali sme sa zo Štrbského plesa na Popradské napeši. Ide o pomerne frekventovanú a ľahkú túru, moja babka ju dávala so žiakmi na výletoch. Tak v zime sme sa brodili... skoro dve hodinky, ale dali sme to. Zaujímavá bola potom cesta skrz Popradské pleso zamrznuté, najmä vo chvíli, keď stopy pred nami prestali smerovať smerom k TEŽke. A ja som musela vytvárať vlastné stopy a podpadávať sa, kým sa Berka smiala a točila ma. 

 "V lete dáme Rysy."

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

O zlej manželke

Rok učiteľkou

Mám 28, muža a mačku. Je to v poriadku?