Analógová Čierna Hora

Aj keď by som najradšej predstavila túto krajinu v čo najviac fotkách, nebude to úplne možné. Už viem, prečo mi Lukáš hovorí, že si nemám kupovať ďalší foťák. Nestíham totiž už ani teraz fotiť na všetky a vždy jeden uprednostňujem. Možno budem zlá matka :D 
Čiernu Horu sme najviac nafotili na zrkadlovku aj mobily, analóg poväčšine odpočíval v mojom ruksaku na chrbte. 

Čo sa týka Čiernej Hory, budem úprimná. Letenky sme si kúpili, ty kokso, asi niekedy v septembri - októbri? S tým, že šak ok, lacná krajina bývalej Juhoslávie, chceme ísť na výlet a toto je finančne dostupnejšie ako Maroko. Najmä sme s Lukášom pri mori spolu ešte neboli. Síce sme tam boli v marci, ale aj tak to obaja počítame ako našu dovolenku. Nájsť si bývanie bolo ľahké vďaka Airbnb. Osobne som sa ale potajme niekedy bála a váhala som, či je vôbec niečo, čo tam budeme robiť. Aj keď sa ma ľudia pýtali, že prečo ideme do Čiernej Hory, tak dôvod bol obvykle "lacné letenky a zvedavosť, čo je to vlastne za krajinu." 

Ako milovník plánovania som pripravila zoznam miest, ktoré by sme mali vidieť podľa viacerých cestovateľských portálov a stránok. Vždy som si to miesto vygooglila aj v mapách napísala po akej ceste sa tam dostaneme a ako je to asi ďaleko. Plus som kopírovala aj sprievodný text z stránok, že čo to za výnimočne miesto vlastne je.

Prípravy boli chvíľu ohrozené tým, že sme nevedeli, ako vyriešiť požičanie auta. Nechceli sme dávať zálohu vo výške niekoľko sto eur, Lukáš zas nechcel riešiť auto až v Podgorici. Ja som už bola aj za to, že auto nebude a budeme 3 dni v hlavnom meste. Našťastie však ale môj muž auto poriešil cez požičovňu a mali sme parádny skoro bez spotreby Renault Clio. Po skúsenosti s autom musím povedať, že v takej krajine, ako je Čierna Hora, sa naozaj oplatí, lebo sa oplatí vidieť toľko miest, ktoré sú ale ďaleko od seba. 

Hlavné mesto nás ani neohúrilo, ale ani nesklamalo. Aj keď sa nám na prvej prechádzke zdalo, že bývame ďalej od centra, keď sme sa vracali inou cestou, uvedomili sme si, že to mesto je malé a všetko je blízko.

Uchvátila nás príroda krajiny, každý jeden pohľad, ktorý sa nám naskytol pri jazdení, stál za to. Horské serpentíny, neporiadna cesta, skalnaté hory. Zeleň, voda, sneh v diaľke. Čierna Hora je krajina, kde aj ak pôjdete na letnú dovolenku, nestrávite ju celú na pláži. Nemali by ste. Lebo sa oplatí vidieť jej krásy. Ale aj kúpanie je super. V marci sa ešte nik nekúpal, dokonca ani v čiernohorskom Miami - Budve (našla som v nejakom článku také označenie a odvtedy ho strašne rada opakujem, lebo to znie podľa mňa cool aj smiešne).
  Lukáš je špecifický tým, že skoro vždy ho odfotíte so zavretými očami

 najdokonalejšie miesto v Podgorici

idete si autom, uvidíte rozpadliny jak z vojnového filmu, tak po nich polozíte

nikdy sa nepoučím, že so svojím analógom selfíčka nespravím

 Niagara falls. Miesto, kde by mohli Argentínčania natáčať telenovelu
Skadarské jazero

Záver? Zhodli sme sa s Lukášom, že sa do Montenegra ešte vrátime :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok učiteľkou

O zlej manželke

Mám 28, muža a mačku. Je to v poriadku?